luni, septembrie 7

Jorge Luis Borges - Aleph

"Labirintul e o casă care a fost făcută pentru ca oamenii să se rătăcească; arhitectura lui; bogată în simetrii, este subordonată acestui scop."

 "Oricât ar fi de rudimentală înţelegerea unui om, întotdeauna e superioară înţelegerii dobitoacelor."

"Să fii nemuritor e un lucru obişnuit; în afară de om, toate fiinţele sunt nemuritoare, fiindcă nu ştiu ce-i moartea; de aceea să crezi că eşti nemuritor e ceva divin, înfricoşător, neînţeles."

"Gândul cel mai fugar ascultă de un desen invizibil şi poate încununa ori inaugura o formă tainică."

"Am fost Homer, în curând voi fi Nimeni, asemenea lui Ulise; în curând voi fi toţi, voi fi mort."

(Nemuritorul)

"Unii bărbaţi caută iubirea unei femei pentru a uita de ea, pentru a nu se mai gândi la ea."

"Timpul nu reface ceea ce pierdem, veşnicia păstrează totul pentru slava ei sau pentru a-l încredinţa focului mistuitor."

"...fiecare om e un organ de care se slujeşte divinitatea pentru a simţi lumea."

 (Teologii)

"Adevărul este că sunt unic. Nu mă interesează ceea ce un om poate transmite altor oameni; asemenea filosofului, socotesc că nimic nu poate fi comunicat prin meşteşugul scrisului."

"dintre atâtea jocuri, cel pe care-l prefer este jocul de-a celălalt Asterion. (...) Uneori mă păcălesc şi râdem amândoi în hohote."

"Casa este de mărimea lumii; mai bine zis, este lumea."

"Totul există de multe ori, de paisprezece ori, dar sînt două lucruri în lume care par să existe o singură dată: sus, complicatul soare; jos, Asterion. Poate că eu am creat stelele şi soarele şi casa enormă, dar nu-mi mai aduc aminte."

"Dacă auzul meu ar percepe toate zgomotele lumii, i-aş distinge paşii."

(Casa lui Asterion)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu