sâmbătă, februarie 12

Mantia de stele - Milorad Pavic

Leul este al cincilea semn zodiacal iar eu sunt nascut sub aceasta zodie. Corespunde lunii de vara: intre 22 iulie si 23 august. Soarele guverneaza aceasta constelatie. Leul este semn de foc, masculin, pozitiv si activ, nu este labil. Steaua dominanta a constelatiei sale este Regulus, steaua alba regala, de doua ori mai mare decat soarele... Mesajul acestei constelatii suna astfel: "Oare cine te indruma si-ti da sa vezi cerul, mersul soarelui, sa iscodesti spuzeala stelelor aidoma unui manunchi de flori si in buna randuiala? Iar tu, ca un becisnic, iti arunci mrejele asupra mea".

Esti nascut in a doua luna a iernii, in al unsprezecelea semn zodiacal, care este Varsatorul. Are constelatia aproape de Ecuatorul ceresc. Este guvernat de planeta Uranus si inelul lui iti va lasa urme. Soarele trece prin zodia ta intre 20 ianuarie si 18 februarie. Daca treci de 25 de ani, vei cunoaste faima, dar nu imediat, fiindca voua, celor nascuti in Varsator, semn de aer, masculin si activ, faima va este zabavnica... De la apa sa te astepti la tot binele ca si la tot raul. Nu numai ca norocul iti vine de la o apa inclestata, ci si moartea ti se trage tot de la apa. Vei muri nevatamat si culcat pe spate... Mesajul constelatiei tale e limpede: "Si moartea si viata iti stau pe limba. Si ce mai dospesc! Una se cerne peste trupul tau, pe cand cealalta peste sufletul tau...".

"Dragostea este o planta delicata, dragostea e intotdeauna mai tanara ca noi, iar noi, fara a o simti, am inceput sa fim grosolani cu ea. Ne-am nesocotit dragostea, am trecut-o sub tacere, am uitat-o de parca vroiam s-o ranim, s-o ciuntim si chiar s-o lichidam inainte sa ne lichideze ea. Iar intr-un fel noi socoteam ca ea trebuie sa supravietuiasca in ciuda a toate. In prima clipa am gandit ca este vorba de o boala a dragostei, una dintre acele boli care tin atatea zile cati ani are bolnavul, dar, din pacate, n-a fost asa. Uneori gandeam: boala ca boala, exercitiu de imbatranire. Batranete in miniatura. Totusi, nu era o boala ca orice boala. Bombele nimereau drept in el si in legatura mea cu el. Atunci m-am hotarat sa o salvez. Si la asta lucrez zilnic."

19 august - 13 februarie (La multi ani Frumosule)

Tocmai am terminat de citit aceasta carte (bineinteles ca am preferat cartea in locul manualului de istorie sau al fabulei lu' dirigu') putin ciudata si foarte greu de inteles, insa sfatul meu e sa nu incercati sa o intelegesti, nu incercati sa o deslusiti, caci asa "incalcita" cum e pare a fi oglinda voastra. Iar voi, precum cititorii model, aveti datoria de a va identifica cu cel putin unul dintre personaje. Si credeti-ma, nu va fi un lucru usor. Deci bafta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu