vineri, iunie 1

Enigma Otiliei - G. Calinescu

"În sfârşit, am vrut să-ţi spun că am băut tot paharul amărăciunii şi m-am aruncat în râu."

"-Este baba absolută, fără cusur în rău, pot să jur. "

"Superficialitatea e o boală naţională, de aceea nu progresăm. "

 "Otilia trăia cum cînta la pian, zguduitor şi delicat, într-un tumult de pasiuni, notate precis pe hârtie, stăpânite şi justificate. "

 "În artă, voinţa e un element secundar, totul depinde de talent. Cel mai leneş dintre poeţi poate face poezie mare, aproape fără să vrea şi să ştie. În politică joacă mare rol norocul. (...) De duşmănia sorţii mi-e frică. Mi-e frică să rămân egal (...) cu ceilalţi, să mă confund cu ei, să fiu, prin forţa împrejurărilor, silit să mă aplec în faţa lor. "

 "... pentru o fată, reuşita în viaţă nu e o chestiune de studiu şi de energie. Admir inteligenţa şi voinţa ta de bărbat, astea nu sunt bune şi pentru o femeie. Rostul femeii este să placă, în afară de asta nu poate fi fericire! "

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu