joi, iunie 6

Mario Vargas Llosa - Rătăcirile fetei nesăbuite

"Ar fi ostentativ și asta urăsc cel mai tare japonezii. Aici nu-i bine să fii altfel decât ceilalți. De aceea bogații se prefac săraci, iar săracii, bogați."

"Mă auzeam gemând, uluit de imensa plăcere, descompunându-mă puțin câte puțin, atom cu atom, preschimbându-mă în senzație pură, în muzică, în vâlvătaie care arde."

"Din vina ei îmi pierdusem până și iluziile care fac din existență ceva mai mult decât o sumă de activități mecanice. Uneori mă simțeam bătrân."

"Acea conviețuire a bogăției cu sărăcia făcea ca la Lima bogații să pară și mai bogați, iar săracii și mai săraci."


Aceasta nu a fost cartea citatelor - asta e clar! Însă mi-a plăcut atât de mult mixul de cultură, istorie și literatură încât aș reciti-o din nou și din nou.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu