joi, ianuarie 19

De ce iubim femeile - Mircea Cartarescu

"De fapt, ajungi cu adevarat la maturitate sexuala doar atunci cand incepi sa traiesti un ciudat solipsism in doi care te face sa spui: in tot universul nu exista decat doua fiinte care fac cu adevarat dragoste: eu si iubita mea."
"Cat timp mi-am iubit sotia, literalmente n-am putut-o insela -adesea spre disperarea mea- nici in vis..."
"Azi stiu ca a fi matur, a fi om intreg, nu inseamna altceva decat a intelege ca esti rau, fundamental si dincolo de orice altceva."
"Esti ce este, ce se vede, nici un strop mai mult. Eul nostru nu mai e altceva decat vidul interior indus de viata noastra supraaglomerata, supraocupata, din care nu ne mai alegem cu nimic din ceea ce cu adevarat conteaza"
"Ëu sunt, in cele din urma, cautarea mea de sine. Exist pentru ca ma caut pe mine insumi. Nu ma caut ca sa ma gasesc: faptul ca ma caut pe mine insumi este semnul ca deja m-am gasit."
"Pentru mine nu exista, deci, cea mai minunata in sensul de 90-60-90, nici in cel de blonda, bruna sau roscata, inalta sau miniona, vanzatoare sau poeta. Cea mai minunata este cea cu care am putut avea un copil virtual numit cuplul nostru, dragostea noastra. "

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu